Dawno dawno temu...czyli o tym jak pierwszy rytm wygrał deszcz swoimi kroplami spadającymi na Ziemię...
Rytm towarzyszy nam na co dzień, obserwując świat widzimy jak mijają pory dnia i nocy, zmieniają się pory roku... Rytm jest obecny wszędzie, w stukocie tramwaju, w śpiewie ptaków, w domu i szkole... ale to nasze serce wybija pierwotny rytm, rytm naszego życia.
Odpowiedni rytm może zarówno uspokoić, jak i pobudzić do działania. Ułatwia ekspresję siebie i swoich emocji. Niezwykle ważne jest to, że bębnienie jest dobrą formą redukcji stresu i obniżenia napięcia neuro-wegetatywnego. Bębnienie jest też wspaniałą formą kreatywnej zabawy.
Wspólne muzykowanie, rozwija wiele podstawowych umiejętności psychospołecznych, jak kreatywność, wewnętrzne poczucie rytmu, indywidualny sposób bycia z innymi, ucząc współpracy w grupie, korzystnie wpływa na rozwój emocjonalny i umiejętności psychomotoryczne i społeczne, a wszystko w formie wspólnej zabawy. Wspólne bębnienie, to nauka podstawowych zależności rytmicznych, synchronizacji własnej aktywności z aktywnością innych, wspólne tworzenie jednego ‘dużego rytmu’ przez wiele ‘mniejszych’ choć wcale niemniej ważnych (tj. nauka podejmowania swojej określonej roli w grupie).
Warsztaty odbędą się 09.04.2011 o godz 15:30.
Czas trwania zajęć: (60 min.) 3 sety po 15 min + 5 min przerwa
Cena: 30 zł/dziecko
W programie:
- prezentacja instrumentów – zabawa z rytmem: proste zabawy rytmiczne (bębnienie, grzechotanie, klaskanie), dźwięk vs cisza; słuchanie rytmu a czucie wibracji; rytm serca; jadący tramwaj; rymowanki rytmiczne (zapoznanie się z instrumentami perkusyjnymi, technika wydobywania dźwięków, rytm i jego składowe)
- wspólne granie
Instrumenty: bębny afrykańskie djembe, dun-dun, grzechotki, tamborimy, dzwonki, trójkąty, kije deszczowe.
Zajęcia poprowadzi: Przemysław Adamczyk, mgr psychologii, z zamiłowania perkusista i bębniarz. Neuropsychofarmakolog. Członek zespołu „Anti stress drumheads” i „Dub Medicine”. Doświadczenie pracy z dziećmi i młodzieżą zdobył podczas praktyk w przedszkolach (studiując psychologię) oraz prowadząc zajęcia integracyjne dla dzieci niedosłyszących i głuchoniemych „Nie musisz słyszeć żeby poczuć rytm” oraz uczestnicząc w wielu innych akcjach happeningowych.
Osoby zainteresowane prosimy o kontakt z personelem Cafe Bajarka